تغییرات شرکتی1401-01-24T01:13:13+04:30

تغییرات شرکت

ثبت تغییرات شرکت ها مستلزم تنظیم و ارایه صورتجلسه متناسب با موضوع تغییرات و ارایه آن به مرجع ثبتی است. اداره ی کل شرکتها در صورت صحت صورتجلسه و رعایت کردن کلیه اصول و قواعد قانونی آن و مطابقت موارد آن با پرونده ی اصلی، آگهی تغییرات ثبتی را صادر نموده که در روزنامه رسمی و محلی اطلاع رسانی شود. شایان ذکر است، شما بزرگواران چنانچه در هر یک از مراحل ثبت با مشکل مواجه شدید می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

ثبت تغییرات شرکت از موارد الزامی اشخاص حقوقی است. یک شرکت پس از ثبت، می تواند تغییراتی را در مواردی از اساسنامه و یا هر آنچه مربوط به شرکت است ایجاد کند. منظور از تغییرات و تصمیمات شرکت ها، تمامی تغییرات و تصمیمات شرکت است که طی مجمع عمومی عادی یا مجمع عمومی فوق العاده یا در جلسات هیأت مدیره بنا به ضرورت هایی صورت می گیرد.

بعنوان مثال
در شرکت های سهامی خاص پس از اتخاذ تصمیم برای افزایش سرمایه از طریق انتشار سهام جدید باید مراتب از طریق نشر آگهی در روزنامه ی کثیرالانتشاری که آگهی های مربوط به شرکت در آن نشر می گردد به اطلاع صاحبان سهام برسد.در این آگهی باید اطلاعات مبلغ افزایش سرمایه و مبلغ اسمی سهام جدید و حسب مورد مبلغ اضافه ارزش سهم و تعداد سهامی که هر صاحب سهم به نسبت سهام خود حق تقدم در خرید آن ها را دارد و مهلت پذیره نویسی و نحوه ی پرداخت ذکر شود.در صورتیکه برای سهام جدید شرایط خاصی تعیین شده باشد چگونگی این شرایط در آگهی قید خواهد شد.


به موجب ماده ی ۲۰۰ قانون تجارت ثبت تغییرات ذیل در شرکت ها الزامی است:
الف- تغییر اساسنامه
ب- تمدید مدت شرکت،زاید بر مدت مقرر
ح- انحلال شرکت،حتی در مواردی که انحلال به واسطه ی انقضای مدت شرکت صورت گیرد.
د -تعیین کیفیت تفریغ حساب یا تبدیل شرکا یا خروج بعضی از آن ها از شرکت.
ه -تغییر اسم شرکت
و- و در هر تقسیم راجع به مورد معین ماده ی ۵۸ قانون تجارت در ماده ی ۵۸ قانون تجارت در ماده ی نهم نظامنامه ی قانون تجارت،علاوه بر موارد بالا،تغییر مدیر یا مدیران شرکت هم افزوده شده است.
⦁ نحوه ی اعمال تغییرات شرکت
تغییرات شرکت به سه حالت تنظیم می شود:
۱.مجمع عمومی عادی.
۲. مجمع عمومی فوق العاده.
۳. هیأت مدیره.
در ذیل به طور مختصر به وظایف هر یک از آن ها می پردازیم.
⦁ وظایف مجمع عمومی عادی
وظایف مجمع عمومی عادی به قرار ذیل است:
۱-تعیین خط مشی شرکت و رسیدگی و اتخاذ تصمیم راجع به کلیه امور شرکت (غیر از آنچه که در صلاحیت مجمع عمومی موسس یا فوق العاده است).
۲-رسیدگی به ترازنامه و حساب سود و زیان سال مالی قبل و صورت دارایی و مطالبات و دیون شرکت و صورتحساب دوره عملکرد و سالانه شرکت.رسیدگی مزبور پس از استماع گزارش مدیران و بازرس یا بازرسان خواهد بود.
۳-انتخاب مدیران و بازرس یا بازرسان
۳-تصویب ترازنامه و دستور تقسیم سود بین صاحبان سهام
۴-تعیین روزنامه کثیرالانتشاری که آگهی ها و اطلاعیه های شرکت تا مجمع عمومی عادی سال بعد در آن انتشار خواهد یافت.
⦁ وظایف مجمع عمومی فوق العاده
۱-تغییر در مواد اساسنامه (نظیر تغییر در نام شرکت؛ تغییر در موضوع شرکت ؛ تغییر محل شرکت)
۲-افزایش یا کاهش سرمایه
۳-تغییر در عده مدیران و مدت خدمت آن ها و تعیین بازرسان
۴-اجازه صدور اوراق قرضه
۵-ایجاد سهام ممتازه
۶-انحلال شرکت
بسته به نوع تغییر و نوع شرکت صورتجلسات متفاوت می باشد. بعد از هر گونه تغییر و دریافت اگهی تغییرات روزنامه رسمی و کثیر پرداخت میشود و سپس در سایت روزنامه ثبت موارد مذکور استعلام میگردد
موسسه ثبتی عدل جویان سایا با توجه به درخواست شما صورتجلسات را تنطیم و در سامانه ثبت مینماید. برای سهولت در کار و کوتاه کردن زمان ، تغییرات خود را به ما بسپارید

گزارش های تغییرات شرکتی را مشاهده کنید

هر شرکتی پس از ثبت،می تواند تغییراتی را در اساسنامه و یا هر چیزی که مربوط به شرکت است ایجاد کند. منظور از تغییرات و تصمیمات شرکت ها،کلیه تغییرات و تصمیمات شرکت است که طی مجمع عمومی عادی یا مجمع عمومی فوق العاده یا در جلسات هیأت مدیره بنا به ضرورت هایی صورت می گیرد.ولی چگونه؟

به موجب ماده ی ۲۰۰ قانون تجارت ثبت تغییرات ذیل در شرکت ها الزامی است:

  • تغییر اساسنامه
  • تمدید مدت شرکت،زاید بر مدت مقرر
  • انحلال شرکت،حتی در مواردی که انحلال به واسطه ی انقضای مدت شرکت صورت گیرد.
  • تعیین کیفیت تفریغ حساب یا تبدیل شرکا یا خروج بعضی از آن ها از شرکت.
  • تغییر اسم شرکت
  • در هر تقسیم راجع به مورد معین ماده ی ۵۸ قانون تجارت در ماده ی ۵۸ قانون تجارت در ماده ی نهم نظامنامه ی قانون تجارت،علاوه بر موارد بالا،تغییر مدیر یا مدیران شرکت هم افزوده شده است.
    ثبت تغییرات شرکت ها مستلزم تنظیم و ارایه صورتجلسه متناسب با موضوع تغییرات و ارایه آن به مرجع ثبتی است. اداره ی کل شرکتها در صورت صحت صورتجلسه و رعایت کردن کلیه اصول و قواعد قانونی آن و مطابقت موارد آن با پرونده ی اصلی، آگهی تغییرات ثبتی را صادر نموده که در روزنامه رسمی و محلی اطلاع رسانی شود.در ذیل ضمن پرداختن به نحوه ی اعمال تغییرات در شرکت،به مراحل ثبت تغییرات شرکت می پردازیم.

تغییرات شرکت

برای هر شرکتی پیش می آید که پس از ثبت و آغاز به فعالیت بخواهید تغییراتی را در شرکت اعمال کند. این تغییرات می تواند شامل کاهش و یا افزایش سرمایه، تغییر نام شرکت، تغییر محل و آدرس شرکت، تغییر شرکا و یا ورود یا خروج شریکی از شرکت، تغییر حق امضا و سمت اعضای هیئت مدیره، تغییر بازرسین و یا در برخی موارد انحلال شرکت باشد. همه انواع تصمیمات جدید و تغییرات در شرکت ها باید کراحل قانونی را طی کرده و به اطلاع اداره ثبت شرکت ها برسد.

برای انجام چنین کاری در مرحله اول شما نیازمند برگزاری جلسات مجمع عمومی عادی، فوق العاده و یا هیئت مدیره بنا به نوع تغییراتی که می خواهید انجام دهید هستید تا بوسیله آن بتوانید صورتجلسه ای کاملا رسمی و قانونی را که به امضای همه شرکا رسیده است به مراکز ثبتی ارائه کرده و مابقی مراحل را پیگیری نمایید. اداره ثبت شرکت ها نیز در صورت بررسی و تایید صحت صورت جلسه ارسالی و طی مراحل اداری آگهی تغییراتی صادر کرده و به درخواست شما رسیدگی می کند.

در ادامه مطلب شما را با انواع تغییرات و هم چنین انواع مجامع لازم جهت انجام هر نوع تغیر و نهایتا روال ثبت درخواست آشنا خواهیم کرد.

آخرین اخبار

ثبت تغییرات شرکت در سال ۱۴۰۰

آیا درباره ثبت تغییرات شرکت در سال ۱۴۰۰ اطلاعاتی دارید؟ در این مقاله یا ما همراه باشید تا با نحوه تنظیم صورتجلسه تغییرات شرکت، مراحل ثبت تغییرات شرکت، مدارک ثبت تغییرات شرکت و هزینه تغییرات شرکت به طور کامل آشنا شوید.

ثبت تغییرات شرکت:

  •  تغییر در اساسنامه که جزء اختیارات مجمع عمومی به طور فوق العاده است؛ مانند نام شرکت یا آدرس یا موضوع فعالیت یا بندی از اساسنامه
  •  تغییر در میزان سهام یا اضافه شدن شریک جدید و موضوعاتی شبیه به این که این موارد در حیطه اختیارات مجمع عمومی است.
  • تمدید سمت مدیران یا تغییر سمت‌ها که این‌ها از اختیارات هیئت مدیره است و به مجمع نیاز ندارد.

گاهی بعد از ثبت یک شرکت ممکن است صاحبان آن شرکت یا مؤسسه تصمیم بگیرند در شرکت تغییراتی ایجاد کنند، مثلاً تغییر آدرس شرکت یکی از این تغییرات است. به منظور ایجاد هر نوع تغییر در شرکت باید جلسه‌ای با حضور صاحبان شرکت تشکیل شود و بعد از اتخاذ تصمیم، به اداره ثبت شرکت‌ها اعلام شود، بعد هزینه تغییرات شرکت پرداخت شود، سپس صورتجلسه‌ای حاوی تغییرات مورد نظر تنظیم و به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال شود تا تغییر مورد نظر ثبت و به اطلاع تمام افراد حقیقی و حقوقی لازم از جمله: روزنامه رسمی، روزنامه کثیر الانتشار، اداره مالیات و بانک‌ها برسد. بعد از اینکه اداره ثبت شرکت‌ها موضوع را تأیید کرد، در روزنامه رسمی و روزنامه کثیر الانتشار به منظور اطلاع رسانی افراد حقیقی و حقوقی منتشر می‌شود. تنظیم صورتجلسات تغییرات باید کاملاً بی نقص انجام شود زیرا کوچکترین اشتباه در آن باعث رد صورتجلسات و یا انجام تغییرات اشتباه برای شرکت می‌شود. در نتیجه بهتر است تنظیم آن را به مؤسسات یا افرادی که در این امر تخصص دارند بسپارید. مؤسسه ثبت سایا متخصص در تنظیم صورتجلسات، اخذ کارت بازرگانی و رتبه بنـدی شرکت‌ها با سابقه چندین ساله در امر ثبت شرکت و برند پیشنهاد ما به شماست.

عنوان

نوار کشویی بالا

این نوار کشویی را می توان در گزینه های موضوع روشن یا خاموش کرد و می تواند هر ویجتی را که به آن پرتاب می کنید یا حتی آن را با کد HTML دلخواه خود پر کنید. این برای جلب توجه بینندگان شما مناسب است. بین ستون های 1 ، 2 ، 3 یا 4 انتخاب کنید ، رنگ پس زمینه ، رنگ تقسیم ویجت را تنظیم کنید ، شفافیت را فعال کنید ، یک حاشیه برتر یا آن را به طور کامل غیرفعال کنید در دسک تاپ و موبایل.

توییتهای اخیر

خبرنامه

برای دریافت آخرین اخبار و تخفیف ها در خبرنامه عضو شوید!

    بازگشت به بالا

    Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/sayasabt/public_html/wp-includes/functions.php on line 5221

    Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/sayasabt/public_html/wp-content/plugins/really-simple-ssl/class-mixed-content-fixer.php on line 107