ثبت انواع شرکت1401-03-04T15:05:58+04:30
سهامی خاص

از آنجایی که صاحبان شرکت سهامی خاص می توانند تا ۱۰ برابر سرمایه ثبت شده خود از سیستم بانکی وام بگیرند ، بنابراین در هنگام اخذ تسهیلات معمولا” باید افزایش سرمایه داشته باشند.

برای چه فعالیت های شرکت سهامی خاص ثبت می کنند؟
شرکت سهامی خاص مجاز به فعالیت در امور مختلف است اما بیشتر در ردیف شرکت های بازرگانی و تجاری قرار می گیرد، چه موضوع فعالیت آن تجاری باشد و چه غیر تجاری.
به این دلیل به آن شرکت سهامی گفته می شود که سرمایه آن تبدیل به سهام می گردد. سهام شرکت‌های سهامی خاص در بازار بورس قابل معامله نیست اما توسط مردم به راحتی قابل دادو ستد می‌باشدهنگام ثبت شرکت سهامی خاص باید بلافاصله قبل یا بعد از نام شرکت عبارت “سهامی خاص” در تمام اوراق، اعلامیه‌ها و آگهی‌های شرکت به‌‎طور شفاف و روشن درج شود.
حداقل سرمایه برای ثبت شرکت سهامی خاص
سرمایه لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص دست کم یک میلیون ریال(یکصد هزار تومان) می‌باشد که باید توسط خود موسسین تامین گردد که از این مبلغ حداقل ۳۵% از آن در حسابی به نام “شرکت در شرف تاسیس” نزد یکی از بانک‌ها سپرده‌گذاری می گردد.

مزایای و معایب ثبت شرکت سهامی خاص
اقدامات مهم ثبتی
شرکت-با-مسئولیت-محدود

مسئولیت محدود
به موجب ماده ۹۴ قانون تجارت،شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام و یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت می باشد.ضمناَ برای میزان سرمایه شرکت با مسئولیت محدود هیچ حداقل مبلغی تعیین نشده است. به زبان ساده‌تر در صورتی که شرکت ورشکسته شود و نتواند جوابگوی طلبکاران باشد تنها سرمایه سهامداران از بین می‌رود و طلبکاران نمی‌توانند باقی‌مانده مطالبات خود را از اموال شرکای شرکت مطالبه کنند.
جهت مزید اطلاع خوانندگان محترم به اطلاع می رساند ،مرکز تخصصی ثبت شرکت عدل جویان سایا ،مفتخر است خدمات ارزنده ای به متقاضیان عزیز ثبت شرکت ارائه نماید.ارائه خدمات در کوتاه ترین زمان،جلب رضایت مشتریان و پاسخگویی و مشاوره رایگان از جمله نکات قابل توجه در کارنامه درخشان این مرکز می باشد.
مفتخریم که راهنمای شما در امور حقوقیتان باشیم.

تفاوت شرکتهای محدود با سهامی خاص
ثبت شرکت های تضامنی

شرکت تضامنی
شرکتی است که تحت اسم مخصوصی برای امور تجارتی بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می‌شود و اگر دارایی شرکت برای تادیه تمام قروض شرکت کافی نباشد ٬هر یک از شرکا مسئول پرداخت تمام قروض هستند. در صورتی که نام برخی مالکان شرکت در نام شرکت آمده باشد، شرکت تضامنی محسوب می‌شودهر کس به عنوان شریک ضامن در شرکت تضامنی موجود داخل شود متضامناً با سایر شرکا مسئول قروضی هم خواهد بود که شرکت قبل از ورود او داشته اعم از این که در اسم شرکت تغییریداده شده یا نشده باشد. هر قراری که بین شرکا بر خلاف این ترتیب داده شده باشد در مقابل اشخاص کأن لم یکن خواهد بود.
دلیل انتخاب شرکت تضامنی
یکی از مطالبی که زیاد در مورد شرکت تضامنی مطرح می‌شود این است که چرا افراد باید این نوع شرکت را برای ثبت و فعالیت تجاری انتخاب کنند. زیرا هنگامی که بدهی برای شرکت به وجود بیاید، تنها شریک ضامن مسئول پرداخت بدهی است.
دلیل انتخاب این نوع از شرکت‌ها بیشتر برای جلب اعتماد مشتریان است. زیرا مشتریان می‌دانند در صورت ایجاد مشکل فقط با یک یا چند شخص حقیقی روبه رو هستند و نه با کل شرکت از همین رو می‌توانند راحت بدهی خود را پاس کنند. از همین رو بیشتر صرافی‌ها و تجارت‌هایی از این دست علاقه دارند شرکت خود را به صورت تضامنی به ثبت برسانند.

نحوه نامگذاری شرکت تضامنی
بیشتر درباره ما بدانید
ثبت انواع اتحادیه ها

شرکت اتحادیه
در ۱۳۱۵ خورشیدی تأسیس شد. برای نخستین بار، تجار بزرگ ایران، با مشارکت یکدیگر، شرکتی تأسیس کردند که بتواند با بانک شاهنشاهی و استقراضی رقابت کند. جایگاه اصلی آن در تبریز، و نوع فعالیتش عملیات بانکی با سرمایه یکصد هزار تومان بود و موسسان آن مرتضی صراف و مهدی کوزه‌کنانی بودند.

اتحادیه چیست
بیشتر درباره ما بدانید
شرکت-تعاونی

تعاونی
مشارکتی است که عده‌ای از افرادی که هم‌صنف یا تناسبی مشابه دارند مثلاً همسایه، دوست، خویشاوند یا همشهری هستند برای دستیابی به منافع مشترک گردهم می‌آیند و در حقیقت بهم کمک می‌کنند و برای تهیه مسکن یا خرید مایحتاج یا کسب اعتبار و وام، تعاونی درست می‌کنند، سرمایه معینی را درمیان می‌گذارند و دسته‌جمعی مشکل را حل می‌نمایند. در واقع اعضای شرکت در کنار یکدیگر، جمعیتی کوچک را پدید می‌آورند که به عنوان مثال در تهیه کالاهای مورد نیاز اعضا، با جمع‌آوری پول جزئی که هر عضو می‌پردازد کالای مورد احتیاج اعضا را از دست اول خریداری و به همان قیمت تمام شده یا سود خیلی جزئی به اعضا می‌فروشد و به این طریق واسطه‌های غیرضروری در کسب و تجارت و صاحبان این‌گونه مشاغل کاذب حذف می‌گردند.
در شرکت تعاونی ممکن است اعضا دارای سرمایه و سهم یکسان از سود نباشند اما هر عضو بدون توجه به درصد سهامش، یک رای دارد و نسبت سهام به رای وجود ندارد. در واقع تعاونی، متکی به اعضاء است نه به سرمایه.

انواع فعالیت و عضویت در شرکت تعاونی
اصول شرکتهای تعاونی
ثبت انواع موسسات

موسسات
تشکیلات و موسسات غیر تجارتی، کلیه تشکیلات و موسساتی هستند که برای مقاصد غیر تجارتی از قبیل امور علمی یا ادبی یا امور خیریه و امثال آن تشکیل می شود اعم از آنکه موسسین و تشکیل دهندگان قصد انتفاع داشته یا نداشته باشند.
ثبت موسسات غیر تجاری می تواند تحت عناوینی از قبیل انجمن، کانون یا بنگاه و امثال آن اختیار نمایند ولی اتخاذ عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد از طرف موسسات مزبور ممکن نخواهد بود.
تشکیلات مزبور طبق ماده ۵۸۴ قانون تجارت از تاریخ ثبت، شخصیت حقوقی پیدا می کنند و می توانند عناوینی از قبیل انجمن، بنگاه، کانون و امثال آن را اتخاذ کنند.

موسسات غیر تجارتی
بیشتر درباره ما بدانید
تبدیل شرکت سهامی خاص به هلدینگ

شرکتهای هلدینگ
شاید نام شرکت‌های هلدینگ را در خبرها شنیده باشید یا وقتی برای نخستین بار اقدام به سرمایه‌گذاری کردید، با مفهومی با عنوان شرکت هلدینگ (Holding company)، مواجه شده باشید. جالب است بدانید که بسیاری از موفق‌ترین شرکت‌ها در جهان، شرکت‌های هلدینگ هستند و این شرکت‌ها، نقش بسیار مهمی در اقتصاد جهان امروز ایفا می‌کنند.
) شرکتی سهامی است که دارای شرکت‌های زیرمجموعه دیگر بوده و کنترل شرکت‌های زیرمجموعه مستقیماً زیر نظر مدیران و هیئت مدیرهٔ شرکت اصلی است. شرکت هلدینگ با خریدن بخش عمده‌ای از سهام شرکتی دیگر، می‌تواند در آن شرکت حق رای داشته باشد، که در این صورت به شرکت دوم شرکت فرعی (یا وابسته) هم گفته می‌شود…
شرکت‌های فرعی هویت قانونی خودشان را به عنوان شرکت‌های مجزا حفظ می‌کنند،. اما کنترل هر شرکت فرعی تحت نظر شرکت نگهدار خواهد بود.

مزایای و معایب شرکت هلدینگ
انواع شرکت‌های هلدینگ
ثبت-شرکت-در-مناطق-آزاد-تجاری

ثبت شرکت در مناطق آزاد ایران و خارج از کشور
ثبت مناطق آزاد و چگونگی سرمایه‌گذاری
کلاً ۸ منطقه آزاد در کشور عزیزمان ایران وجود دارد
در خطه‌ی جنوب چابهار، اروند ، قشم ، کیش و در مرکز فرودگاه امام خمینی که تقریباً تازه تأسیس هم می‌باشد و در خطه‌ی شمال هم انزلی، ارس و ماکو
به‌غیراز ۸ منطقه آزاد تجاری ما ۶۶ منطقه ویژه اقتصادی هم داریم
منطقه آزاد در واقع محدوده حراست شده بندری و غیربندری است که از شمول برخی از مقررات جاری کشور متبوع خارج بوده و با بهره گیری از مزایایی نظیر معافیتهای مالیاتی، بخشودگی سود و عوارض گمرکی، عدم وجود تشریفات زاید ارزی، اداری و مقررات دست

مناطق آزاد تجاری در ایران
مزایای ثبت شرکت در مناطق آزاد
ثبت در خارج از کشور

ثبت شرکت در خارج از کشور و بررسی شرایط و هزینه های آن
مزایای ثبت شرکت در خارج از کشور عبارتند از:
. اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت
. افتتاح حساب بانکی بین المللی
. دور زدن تحریم های موجود
. ورود به بازارهای بین المللی و تولید انبوه و حجم بالای محصولاتی
. دستیابی به هم افزایی
. مدیریت بهتر منابع و نیروی انسانی
. استفاده از معافیت های مالیاتی و سایر مشوق های صادراتی

ثبت شرکت در خارج از کشور
مزایای ثبت شرکت در خارج از کشور
تبدیل شرکت سهامی خاص به هلدینگ

ثبت شرکت دانش بنیان
شرکت دانش بنیان هنگامی تشکیل می شود که اشخاص حقوقی جهت توسعه و کاربرد و گسترش اختراع و یا نوآوری به فعالیت بپردازند و یا به تجاری سازی نتایج تحقیقات و خروجی های اطلاعاتی و علمی در حوزه های مختلف اقدام نمایند این شرکتها برای فعالیت خود از ابزار و دستگاه های صنعتی یا آزمایشگاهی بهره نمی برند و تولید کننده کالا و خدمات نمی باشند و  شرکت های دانش بنیان تولید کننده دانش و اطلاعات تحقیقاتی می باشند.این شرکتها به ارتفاع نیازهای اصلی بعضی از شرکت ها می پردازند و عنصر اصلی توسعه اقتصادی و زمینه های پیشرفت و بهبود تولیدات و خدمات را مهیا می نمایند. از برجسته ترین فعالیتهای شرکت های دانش بنیان دارایی های غیر ملموس مثل طرح های صنعتی و مالکیت معنوی محصولات و خدمات می باشد. از مهم ترین موضوعات و مسائل حقوقی در شرکت های دانش بنیان حفاظت ازاین حقوق معنوی و اطلاعات می باشند.
برای ثبت شرکت دانش بنیان در ابتدا باید یک شرکت کاملا معمولی در اداره ثبت شرکت ها ثبت و پس از ثبت شرکت باید آن را به دانش بنیان تبدیل کرد.

مراحل ثبت شرکت دانش بنیان
خصوصیات شرکت دانش بنیان

مختصر گزارش عملکرد سایا در سال گذشته

در این بخش شما میتوانید میزان پرونده های شرکتی و ثبتی،حقوقی به نسبت سال گذشته را مشاهده و ارزیابی کنید

۱۹۲.۸۱  (+۲.۸۱ / +۱.۴۷%)

از ۸ مارس در ۴:۰۰ تایم استاندارد

درباره ما بیشتر بدانید…
ارتباط با کارشناسان ما

درباره شرکت های ثبتی بیشتر بدانید

مهم ترین عاملی که در میزان سودآوری و رشد در یک کسب و کار سهیم است بحث ثبت شرکت می باشد . به همین دلیل سالانه افراد بسیاری از فعالان اقتصادی در زمینه رونق بخشیدن به یک صنعت نقش دارند . به همین دلیل افراد برای رسیدن به اهداف سازمان باید مراحل ثبت شرکت را به صورت تخصصی به ثبت برسانند .

شرکت ها براساس قوانین تجارت در کشور به ۷ نوع تقسیم می شوند . که هرکدام از آنها برطبق قوانین اداره ثبت اسناد و املاک قابل اجرا می باشند . ثبت کردن انواع شرکت ها در اداره ثبت اسناد و املاک به منزله قانونی بودن کسب و کار می باشد .

آخرین اخبار

خیلی ها به جهت ایینکه کالا یا خدماتی ارائه می دهند و شرکتی ثبت می کنند و نام آن کالا و خدمات را بر روی شرکت شان می گذارند و فکر می کنند که دیگر کسی نمی تواند به نام آن ها فعالیتی مشابه انجام دهد، ولی سخت در اشتباهند !!!ثبت نام شرکت باعث این نمی شود که شخص دیگری از نام محصول یا خدماتی که ارائه می دهید استفاده نکند، نام شرکت شما تنها و تنها نام تشکل حقوقی است که ثبت می کند و اگر می خواهید از نامی که برای محصولات یا خدمات خود استفاده کرده اید محافظت کنید می بایست اقدام به ثبت برند نمایید که کلیه مسائل مربوط به ثبت برند در صفحه مربوط به آن توضیح داده شده است.

مراحل ثبت شرکت چگونه است ؟

مراحل ثبت شرکت نیز مانند بقیه کارهای اداری که این روز ها انجام می دهیم پیچدگی هایی دارد که به آن می پردازیم.در ایام نه چندان دور (مثلا ۵ سال پیش) اگر شخصی می خواست شرکتی ثبت کند، میبایست به سازمان ثبت شرکتهای استان خود مراجعه می نمود، فرم های ثبت شرکت را دریافت می کرد و پس تکمیل فرم ها و فراهم کردن مدارک مورد نیاز آن را تسلیم اداره و پس پرداخت هزینه های قانونی ثبت شرکت ، منتظر می ماند تا مراحل ثبت شرکت یکی پس از دیگری توسط اداره انجام شود تا در نهایت شرکت به ثبت برسد.ولی این روز ها مسائل کمی ساده تر شده است ولی هنوز پیچیدگی های خاص خود را دارد. این روزها نیز مانند گذشته شما نیز می توانید اقدام به ثبت شرکت خود نمایید ولی پیشنهاد دوستانه ما این است که این کار را نکنید !!!چرا ؟ چون به زمانی که می گذارید و آزمون و خطا هایی که انجام می دهید و هزینه های قانونی که به خاطر آزمون و خطاهایتان چندباره پرداخت می کنید نمی ارزد. یعنی اگر تمام این هزینه های زمانی و مالی و روحی را پرداخت می کنید، در آخر جمع کنید، به خود می گویید، کاش از اول ثبت شرکت خود را به یک موسسه معتبر ثبتی سپرده بودم و این همه اذیت نمی شدم.

عنوان

نوار کشویی بالا

این نوار کشویی را می توان در گزینه های موضوع روشن یا خاموش کرد و می تواند هر ویجتی را که به آن پرتاب می کنید یا حتی آن را با کد HTML دلخواه خود پر کنید. این برای جلب توجه بینندگان شما مناسب است. بین ستون های 1 ، 2 ، 3 یا 4 انتخاب کنید ، رنگ پس زمینه ، رنگ تقسیم ویجت را تنظیم کنید ، شفافیت را فعال کنید ، یک حاشیه برتر یا آن را به طور کامل غیرفعال کنید در دسک تاپ و موبایل.

توییتهای اخیر

خبرنامه

برای دریافت آخرین اخبار و تخفیف ها در خبرنامه عضو شوید!

    بازگشت به بالا

    Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/sayasabt/public_html/wp-includes/functions.php on line 5221

    Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/sayasabt/public_html/wp-content/plugins/really-simple-ssl/class-mixed-content-fixer.php on line 107